Investiční skupina DRFG brněnského podnikatele Davida Rusňáka provozuje prostřednictvím společnosti DRFG MEDICAL již patnáct lékáren po celé České republice. Řetězec Na zdraví, pod kterým DRFG své lékárny spravuje, se chce stát trojkou na českém trhu za řetězci Dr. Max a Lékarna BENU.
DRFG Medical plánuje pro několik následujících let vysoké investice do nákupu dalších lékáren a výhledově by chtěla dosáhnout obratu okolo jedné miliardy korun. Zájem mají především o lékárny s větší prodejní plochou.
Do konce roku má David Rusňák v plánu zvýšit počet provozovaných lékáren na 25. To je celkem ambiciózní cíl vzhledem k tomu, jak náročný proces nákup a re-branding stáváních lékáren je. V DRFG jsou ale optimističtí.
Specifika lékáren Na zdraví
Nejdůležitějším principem v lékárnách Na zdraví je „zákazník na prvním místě“. Proto bedlivě sledují trendy v chování zákazníků lékáren a prostředí i zaměření svých lékáren jim přizpůsobují. Co je tedy odlišuje od jiných?
- Orientace na samoobslužný prodej
Mnozí pacienti dnes už do lékáren chodí dobře připraveni. Už dopředu mají nastudované informace o přípravcích a chtějí si je vybrat sami. Čím dál tím více také preferují samoléčbu různých banálnějších onemocnějí.
Tomu lékárny Na zdravý přizpůsobily prodejní systém směrem k samoobsluze. Také je pro tento trend zásadní šíře nabídky a množství skladových zásob, oboje musí být co největší.
- Konzultační služby
Silně roste také poptávka zákazníků po konzultačních službách, ať už se to týká redukce hmotnosti, léčby chronické bolesti, poruch spánku nebo trávících obtíží.
Součástí lékáren Na zdraví je proto zázemí, kde je možné konzultovat s nutričními poradci nebo pořádat poradenské semináře s místními lékaři. Konzultace i semináře jsou přitom nekomerční a nejsou na nich nabízeny žádné produkty, cílem je „pouze“ osvěta a prevence.
- Výrobky vlastní řady
Ve spolupráci s Výzkumným ústavem potravinářským a Všeobecnou fakultní nemocnicí v Praze momentálně vyvíjí první vlastní doplněk stravy na podporu hubnutí. Vlastní produktová řada by měla zahrnovat až 60 výrobků v různých formách, velikostech a příchutích.
Produkty přitom bude možné koupit nejen v samotných lékárnách, ale i online z domova. Zákazník je přitom vždy motivován účastnit se konzultací, které jsou nejefektivnější z hlediska dlouhodobé motivace i prevence.
Investiční skupina DRFG není žádné letadlo, své portfolio má aktuálně rozvrstvené v pěti investičních oblastech. Kromě zdravotnictví se jedná o finanční služby (dluhopisy, podílové fondy, atd.), nemovitosti, telekomunikace a energetiku.