Novinky

Jak na úspěšný online marketing

Právě jste si vytvořili (nebo si nechali vytvořit) nový web. A nyní řešíte, jak na něj přivést první návštěvníky, potažmo zákazníky. Možná vás v tuto chvíli napadne online marketing. Jaká pravidla ale dodržovat, abyste se setkali s úspěchem? 

Prodáváte něco, o co je zájem?

Abyste se mohli pustit do tvorby webových stránek, je samozřejmě třeba mít připravený byznys plán. A musíte mít představu o tom, co vlastně budete prodávat.

Pokud se pustíte do prodeje zboží nebo služeb, o které je zájem, bude pro vás vše mnohem jednodušší. Pokud naopak chcete vyzkoušet štěstí ve zcela nové a u nás třeba neprozkoumané oblasti, bude pro vás propagace takového produktu nebo služby mnohem náročnější. Ale nikoliv nemožná. Jen to zkrátka a jednoduše chce svůj čas.

Reklama sama o sobě nic neprodá

Máte web, spustíte reklamu a objednávky se jen pohrnou. Kdyby to fungovalo přesně takhle, svět by byl o poznání jednodušší. Ve skutečnosti je to ale trochu jinak.

Uvědomte si, že reklama sama o sobě nic neprodá. Prodává web. Reklama má totiž jediný úkol. Přivést návštěvníky právě na váš web, který se již musí postarat o vše potřebné. A pokud web návštěvníky nezaujme, můžete o potenciální zákazníky nenávratně přijít. 

Na co se na webu zaměřit

Tvorba kvalitního webu hraje při online marketingu obrovskou roli. Proto jí věnujte dostatek pozornosti. Tak například je vhodné, aby web byl kontrastní a návštěvníkům se dobře četl. Vyhněte se proto světle šedému písmu na bílém pozadí a držte se raději staré dobré klasiky. 

Investujte do kvalitního obsahu. Web musí návštěvníkům předat všechny potřebné informace. Při tvorbě obsahu se zaměřte na potřeby a obavy potenciálních zákazníků. Prostý výčet technických parametrů prostě nestačí. 

Měřte a zkoušejte

Pokud chcete, aby váš online marketing z dlouhodobého hlediska dával smysl, nemůžete jej dělat naslepo. Z toho důvodu je třeba průběžně měřit návštěvnost webu z jednotlivých reklam a kampaní (např. pomocí Google Analytics). A jednotlivé hodnoty také vyhodnocovat a interpretovat.  

Závěrem si uvědomte, že v online marketingu neexistují žádné ověřené postupy. To, co funguje u jednoho produktu, vůbec nemusí fungovat u jiného produktu. Proto neustále hledejte nové cesty, zkoušejte a vyhodnocujte. Bez toho to nejde. 

Více informací ze světa online marketingu najdete na www.mdwebdesign.cz.