Technologie

Jak vytvořit poutavý text, který zaujme na první pohled?

Přemýšleli jste někdy nad tím, kdo stojí za textem, který najdete na internetu? Mnozí lidé si toho nejsou vědomi, ale opravdu i texty na internetu někdo píše, někdo se tímto způsobem živí. SEO konzultanti si takzvaných copywriterů velmi váží, důvod je ten, že právě copywriteři taktéž stojí za tím, na jaké pozici se webová stránka ve vyhledávání nachází. I poutavý text, za kterým se lidé vrací, se podílí na tom, jak se dané webové stránce daří.

Copywriteři jsou však také lidé a také dělají chyby. Právě oni si však musí své chyby uvědomit co nejdříve, jinak jsou jejich texty důvodem, proč se na webovou stránku nevrací tolik lidí, kolik by mělo. Nicméně je nutné říct, že vytvořit poutavý text není zrovna nic snadného. My vám ale prozradíme, jak takový poutavý text, za kterým se nejeden člověk bude vracet, vytvořit.

Nadpis je to, co zaujme

Každý copywriter ví, že nadpis je to, co dělá článek poutavý. Pokud nadpis zaujme, lidé si článek rozkliknou a podívají se na něj, případně si ho i pročtou, pokud se nebude skládat z dlouhých odstavců nebo případně únavných podnadpisů.

Copywriteři si musí ale také uvědomit, že u nadpisu se nepíše tečka. Tečka u nadpisu totiž ukončuje větu, stejně tak ukončuje čtenářovu pozornost, a to opravdu nestojíme.

Krátké odstavce jsou základ úspěchu

Samozřejmě poutavý nadpis není to jediné, na co se musíte zaměřit. Musíte se zaměřit také na další věci, a to na odstavce a jejich délku. Žádný odstavec by neměl být delší než šest po sobě jdoucích řádků. Pokud je odstavec delší než šest řádků, pro čtenáře je takový text už příliš dlouhý a automaticky opouští stránku s článkem, který ho nadpisem zaujal.

Odrážky vám hrají do karet

Pokud přidáte do textu odrážky, máte takzvané eso v rukávu, které dělá text zase o něco atraktivnější. Čtenáři se nad odrážkami pozastaví zrak, což přesně potřebujete.