Nezařazené

Zasáhl vaše podnikání koronavirus? Zjistěte, co nyní dělat na poli marketingu

Současná koronavirová pandemie postihla většinu z nás. Zajímá vás, jak v této době uchopit marketingovou propagaci

Co nabídnout zákazníkům, pokud máte e-shop?

Jestliže vlastníte internetový obchod, s největší pravděpodobností se vás nařízená omezení nijak významně nedotkla. Přesto ovšem doporučujeme, abyste byli neustále aktivní a snažili se se svými zákazníky udržet kontakt. 

Velké množství internetových obchodů v současné době ruší možnost dobírky. Argumentují především tím, že chtějí omezit osobní kontakt a ochránit zdraví jak svých zákazníků, tak i kurýrů. Pokud se pro zrušení dobírky rozhodnete i vy, můžete u svých zákazníků získat sympatie. 

Nabídnout můžete také dopravu zdarma, kterou tuto skutečnost alespoň částečně vykompenzujete. Provozovatelé e-shopů rovněž zlevňují část produktů ve své nabídce – může se jednat především o ty, které zákazníkům v současné době nejvíce pomohou. Nebo můžete k objednávce přibalit ochrannou roušku zdarma.

Co když máte provozovnu?

V takovém případě jste současnými opatřeními zasaženi asi nejvíce. V tom nejhorším možném případě totiž své výrobky nemůžete vůbec prodávat.

Myslete však na to, že prodávat můžete i bez otevřené provozovny. Zvažte například možnost objednání produktů prostřednictvím telefonu nebo e-mailu. Zákazníkům dále umožněte, aby mohli za zboží zaplatit bezhotovostně a celé předání proběhlo bezkontaktní cestou.

Některé služby můžete nabízet i na dálku

Existují služby, které lze bez větších potíží poskytovat i na dálku prostřednictvím internetu. Patří mezi ně například nejrůznější poradenství, služby internetového marketingu, nebo třeba doučování. 

I když vaši službu fyzicky poskytovat nelze, můžete si se svými zákazníky udržet kontakt. A to například formou online lekcí nebo webinářů zdarma.

Komunikaci můžete také udržet pomocí publikování nových článků v blogu. Myslete na to, že karanténa nebude trvat věčně, a tímto způsobem se můžete připravit na její konec i následný opětovný rozjezd podnikání.

V neposlední řadě lze doporučit, abyste nezapomínali na e-mailový marketing, díky kterému rovněž udržíte kontakt se svými zákazníky. 

Více informací ze světa marketingu a propagace najdete na www.mdwebdesign.cz.